بهترین ون های موجود در ایران

بهترین ون های موجود در بازار ایران

لذت سفرهای گروهی یا ضرورت جابجایی جمعی افراد سبب شد تا وسلیه نقلیه ای به نام ون ساخته شود. ون ها از جمله وسایل نقلیه بزرگی هستند که می توانند گروهی از افراد را جابجا کنند. شرکت های خودروسازی بزرگ دنیا هر کدام مدل های مختلفی از ون را به بازار معرفی کرده اند که از این میان تعدادی از آنها در بازار ایران موجود است که در ادامه به بررسی ویژگی ها و امکانات هرکدام می پردازیم.

بهترین ون های موجود در بازار ایران در حال حاضر هیوندای H350، تویوتا هایس، برلیانس هایس، فولکس ترنسپورتر و ون وانا است. در بین این پنج مدل، ون وانا بیشتر در سطح شهر دیده می شود و بیشتر برای جابجایی مسافر مورد استفاده قرار میگیرد. اما مدل های دیگر بیشتر تشریفاتی هستند.

ون هیوندای H350:

این ون محصول کشور کره جنوبی و در دو ظرفیت  ۱۳ و ۱۶ نفره است. دارای موتور ۴ سیلندر با حجم ۲۴۹۷ سی سی و قدرت ۱۷۰ اسب بخار در ۳۳۰۰ دور در دقیقه است. با سوخت بنزین کار میکند و باک آن ۷۵ لیتر ظرفیت دارد. مصرف سوخت آن به صورت ترکیبی ۱۲٫۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. سرعت این ون حداکثر ۱۵۶ کیلومتر و شتاب ۰ تا ۱۰۰ آن ۱۳ ثانیه است. دارای فرمان هیدرولیکی، سیستم ترمز ABS و EBD است. وزن ون هیوندای H350 در حدود ۲۷۳۱ کیلوگرم و ابعاد آن ۶ متر و ۱۹۵ میلیمتر طول، ۲۰۳۸ میلیمتر عرض و ۲۶۷۳ میلی متر ارتفاع دارد.

ون هیوندای H350 - بهترین ون ها

تجهیزات ون هیوندای H350 شامل کرمکن صندلی، کول باکس، سنسور جلو و عقب، دوربین دید عقب، آینه های برقی، بلوتوث، کروز کنترل، کامپیوتر سفر، سنسور نور، سنسور باران، صفحه نمایش ۱٫۴۲ اینچی، TFT، سیستم تهویه مطبوع اتومات تک گانه با خروجی برای سرنشینان عقب است. قیمت این ون در حدود ۴ میلیارد تومان است.

تویوتا هایس H350:

محصول کشور ژاپن است. در حدود ۲۰۰۰ کیلو گرم وزن دارد. در دو مدل سقف کوتاه و سقف بلند تولید شده است. مدل سقف کوتاه آن ۱۱ نفر و سقف بلند آن (روف) در حدود ۱۵ تا ۱۶ نفر ظرفیت دارد. ابعاد آن کمی از ون هیوندای H350  کوچکتر است. ۵ متر و ۳۸۰ سانتیمتر طول، ۱ متر و ۸۸ سانتیمتر عرض و ۲ متر و ۲۸۵ میلیمتر ارتفاع دارد. حداکثر سرعت آن ۱۷۰ کیلومتر بر ساعت است. شتاب صفر تا صد آن ۱۷ ثانیه است. سوخت آن از طریق بنزین تامین می شود. باک آن ۷۰ لیتر ظرفیت دارد و مصرف سوخت آن ۱۱٫۶ لیتر در صد کیلومتر است.

تویوتا هایس H350 - بهترین ون های موجود در بازار ایران

ون تویوتا هایس دارای یک موتور ۴ سیلندر با حجم ۲۶۹۴ سی سی و قدرت ۱۴۹ اسب بخار در ۴۸۰۰ دور در دقیقه است. دارای فرمان هیدرولیک، ترمز جلو دیسکی خنک شونده، ترمز عقب کاسه ای ABS است. سایر امکانات این ون شامل سیستم ضد سرقت و ایموبلایزر، ریموت کنترل، تنظیم کننده عمودی صندلی راننده، برف پاک کن تناوبی، گل پخش کن، کولر با دریچه عقب، شیشه برقی با محافظ، گرمکن شیشه عقب تایمردار، تنظیم کننده دستی ارتفاع نور چراغ، آینه داخلی ضد انعکاس نور، سیستم قفل گشایی بدون کلید، کیسه هوای سرنشینان جلو، سیستم صوتی، Wifi و تجهیزات سرمایشی و گرمایشی بسیار قوی است. همچنین در این ون ارتفاع شاسی پایین است که به کنترل بهتر خودرو توسط راننده کمک می کند. لوازم این ون با قیمت مناسب در بازار موجود است. قیمت ون هایس چیزی در حدود ۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

ون برلیانس H2L هایس:

ون برلیانس هایس محصول مشترک شرکت تویوتا و چین است. این ون در ایران توسط پارس موتور و سایپا مونتاژ می شود. ون برلیانس هایس ظرفیتی در حدود ۱۳ نفر دارد. موتور آن ۴ سیلندر با حجم ۲۴۳۸ و قدرت ۱۴۵ اسب بخار در ۴۴۰۰ دور در دقیقه است. سرعت این ون ۱۵۰ کیلومتر و شتاب صفر تا صد ۱۷ ثانیه است. سوخت آن بنزین و ظرفیت باک ون برلیانس هایس ۷۰ لیتر است. مصرف سوخت بنزین این ون بیش از دو مدل قبلی و در حدود ۱۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است. دارای فرمان هیدرولیک، ترمز ABS و EBD است. وزن آن ۲۱۲۵ کیلو گرم و ابعادی در حدود ۵ متر و ۴۲ سانتیمتر طول، ۱ متر و ۸۸ سانتیمتر عرض و ۲ متر و ۲۸ سانتیمتر ارتفاع دارد.

ون برلیانس H2L هایس - بررسی بهترین ون های موجود در ایران

امکانات ون برلیانس هایس عبارتند از ایربگ برای راننده و سرنشینان جلو، سیستم تهویه دستی برای جلو و عقب، گرمکن عقب، کمربند ایمنی سه نقطه ای تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو و موتور گیربکس دارای استاندارد آلایندگی یورو ۵ است. قیمت این ون در بازار ایران در حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است. این ون ها به دلیل کارایی بالا به عنوان آمبولانس، ون پلیس، جابجایی مسافر و بار مورد استفاده قرار می گیرد.

ون فولکس ترنسپورتر:

فولکس واگن ترنسپورتر مدل های مختلفی دارد که مشخصات آنها با هم متفاوت است. رایج ترین مدل آن در ایران t5  است که در ادامه به بررسی آن می پردازیم.

ون فولکس ترنسپورتر - بهترین ون های ایران

این ون ساخت کشور آلمان است. ظرفیت آن بین ۶ تا ۱۱ نفر است. سرعت آن حداکثر ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت و شتاب صفر تا صد این ون ۱۳ ثانیه است. دارای موتور ۶ سیلندر با حجم موتور ۳۲۰۰ سی سی و قدرت ۲۳۲ اسب بخار و ۶۵۰۰ دور در دقیقه است. سوخت مورد استفاده آن بنزین و حجم باک آن ۸۶ لیتر است. میزان مصرف آن ۸٫۶ لیتر در صد کیلومتر است. ون فولکس ترنسپورتر دارای فرمان هیدرولیک، سیستم ترمز ABS، EBD، ESP است. ابعاد این ون شامل ۴ میتر و ۸۹ میلی متر طول، ۱ متر و ۹۰ سانتیمتر عرض و ارتفاع ۱ میتر و ۹۳ سانتیمتر ارتفاع است. وزن فولکس ترنسپورتر نیز در حدود ۲۶۰۰ کیلو گرم است.

امکانات این ون آلمانی شامل مه شکن جلو، کروز کنترل، سنسور عقب، ضبط با قابلیت پخش USB و CD است. همچنین دارای خروجی ۱۰ اسپیکر، صندلی برقی برای راننده، سیستم تهویه دستی، دکمه کنترل فرمان، آینه جانبی فرمان، آینه جانبی برقی، کیسه هوا برای تمامی سرنشینان است. سقف ون فولکس واگن بلند است و درون آن میز و یخچال مخفی وجود دارد و کیسه هوا برای کلیه سرنشینان تعبیه شده است. این ون به منظور باربری، ون پلیس، آمبولانس، حمل معلولان و مسافران مورد استفاده قرار میگیرد.

از نقاط ضعف این ون می توان به ظاهر غیر تشریفاتی و سیستم ترمز ضعیف آن اشاره کرد. قیمت ون فولکس ترنسپورتر در حدود ۳ میلیارد و ۴۵۰ میلیون تومان است.

ون وانا:

ون وانا محصول کشور چین است. این ون کپی ون تویوتا هایس است. در ایران این ون توسط ایران خودرو گارانتی می شود. ظرفیت حمل ۱۳ سرنشین را دارد و حداکثر سرعت آن ۱۴۵ کیلومتر در ساعت با شتاب صفر تا صد ۲۲ ثانیه است. دارای یک موتور ۴ سیلندر با قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۴۸۰۰ دور در دقیقه است. سیستم سوخت رسانی آن انژکتوری به صورت تزریق مستقیم و بنزینی است. ظرفیت باک وانا ۶۵ لیتر و مصرف سوخت آن ۱۱٫۹ در صد کیلومتر است. وزن ون وانا ۲۱۶۰ کیلوگرم و ابعاد آن شامل ۵ متر و ۳۸ سانتیمتر طول، ۱ متر و ۹۲ سانتیمتر عرض و ۱ متر و ۶۰ سانتیمتر ارتفاع است. دارای فرمان هیدرولیکی، ترمز ABS، ESP و EBD است.

ون وانا - ون های رایج در ایران

این ون دارای امکانات عمومی شامل آینه بغل برقی، ایربگ راننده و کمک راننده، شیشه های برقی جلو، تهویه دیجیتالی، قفل مرکزی، کمربند ایمنی برای همه سرنشینان، گرمکن شیشه عقب، سنسور فشار باد تایر، سیستم سرمایشی و گرمایشی، سیستم صوتی، ریموت کنترل، صندلی های قابل تنظیم، شیشه های جانبی سکوریت چسبی بازشونده و تک جداره، سنسور دنده عقب، دریچه خروج اضطراری در سقف، چراغ مه شکن جلو و عقب است. توان بالا رفتن این ون از شیب ۳۰ درصد است. در کل ون وانا ونی با امکانات رفاهی و ایمنی متوسط است. قیمت وانا در تابستان ۱۴۰۳ چیزی در حدود ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان است.

در صورت نیاز به اجاره ون می توانید با شرکت پارسه گشت تماس بگیرید.

اشتراک گذاری :

پست های دیگر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن