مراقبین سرویس مدارس

مراقبین سرویس مدارس چه کسانی هستند؟

مراقبین دارای صلاحیت، افرادی هستند که جهت حفاظت از دانش‌آموزان در مقابل حوادث احتمالی، کمک به سوار و پیاده شدن و عبور از خیابان و کمک به رانندگان در ناوگان دانش‌آموزی اتوبوس، مینی‌بوس و ون حضور دارند.

مراقبین در صورت دارا بودن شرایط لازم یعنی دارا بودن حداقل ۲۰ سال سن، نداشتن سوءپیشینه موثر کیفری، نداشتن سوء شهرت به تایید مراجع صالح، عدم ابتلا به بیماری‌های مسری، عدم اعتیاد به مواد مخدر و یا الکل با ارائه گواهی از مراجع مربوطه و همچنین گذراندن دوره‌های آموزشی مورد نیاز، توسط پیمانکار استخدام و مشخصات آنها در سامانه الکترونیکی ثبت می‌شود.

مسؤولیت حسن انجام کار مراقبین برعهده پیمانکار بوده و در صورت عدم حضور مراقب، مسؤولیت هرگونه حادثه بر عهده پیمانکار است؛ تأمین، انتخاب، معرفی و آموزش مراقبین به عهده پیمانکار است و تأیید، نظارت و کنترل به عهده آموزش و پرورش است.

مدیر مدرسه با هماهنگی انجمن اولیا و مربیان موظف است مراقبین وسیله نقلیه مدارس را همه  ساله جهت اخذ گواهی سلامت به مراجع صلاحیتدار معرفی کند و به کار گماردن مجدد آنان منوط به داشتن گواهی یادشده خواهد بود.

مراقبین خودروهای مدارس دخترانه الزاماً بر عهده بانوان خواهد بود؛ استفاده از خدمات مراقبان فقط در خودروهای جمعی شامل ون، مینی‌بوس و اتوبوس الزامی خواهد بود.

 چه به منظور حفظ ایمنی تردد دانش‌آموزان در اردو‌های برگزار شده و جلوگیری از وقوع حوادث رانندگی، تمام مدارس کشور مکلفند ضوابط تعیین شده در دستورالعمل اجرایی اردو و بازدید دانش‌آموزی مصوبه کمیسیون ایمنی راه‌های کشور را لحاظ کنند.

اشتراک گذاری :

پست های دیگر

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Scroll to Top
به بالای صفحه بردن